Nemrég feltűnt, hogy a Samsung a telefonjait ugyanolyan szerkezetű számokkal látja el, mint a Nokia, csak a szám előtt egy betű is van. Korábban is volt a szám előtt egy betű, ez társult háromjegyű számokkal, most azonban már a betű után négyjegyű szám van. Amikor megláttam az S5320-ast átfutott az agyamon, hogy ilyen számot láttam már, de aztán rájöttem, hogy a Nokiának van 5230-as típusa. Aztán elkezdtem figyelni a számokat, és teljesen megzavarodtam. Ki mondja meg nekem, hogy melyik szám, melyik gyártó típusa: 1100, 1120, 2100, 2120, 2220, 2690, 2700, 2710, 2720, 2730, 3060, 3100, 3110, 3120, 3310, 3370, 3510, 3710, 3720, 5050, 5130, 5230, 5310, 5320, 5330, 5530, 5600, 5730, 5800, 6600, 6700, 6760, 7020, 7230, 7350, 8510, 8910... Nem folytatom. Csak annyit csináltam, hogy lehagytam a betűjelet a szám elől. Bár nem soroltam fel az összeset, nagyon sok szám pont a másik gyártó száma mellé esik, úgy, hogy csak egy szám különbözik, valamelyik második, vagy harmadik helyiértéken. Véletlen? Vagy hidegvérű marketing? Nem tudom, de gyanítom, hogy a Nokia ezért kezdte el a készülékeit egészen más logikával számozni, Az X és a C sorozatra gondolok. Ha így van, akkor volt hatása a Samsung lépésének. A vásárlók fejében legalábbis sikerült jó nagy kavarodást okozni. Nálam azt érték el, hogy megnéztem egy csomó telefont, és rájöttem, hogy vannak köztük egészen jó kis készülékek is. És egy csomó időt eltöltöttem vele...
Marketinghatás: SOKK!